SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Monday, June 6, 2011

DUIT IS MONEY~

Pada suatu hari, duit RM1 terserempak dengan RM50. Mereka ni dah lama tak jumpa. Lalu kedua-dua mereka memulakan perbualan.

"Orrr... lama tak nampak, mana ko pergi?"



Duit RM50 menjawab " Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola, naik STAR Cruise, gi Langkawi naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF, Mentor.. tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?"


Duit RM1 menjawab perlahan seraya menunduk,
"Hmm..biasa lah.. Balik-balik tempat yg sama 'SURAU.., MASJID..., SURAU.., MASJID "


*********************************

APA PENDAPAT ANDA?

Pendapat nanie : Wang kecik, wang besar diibaratkan macam amalan kitalah, kita buat banyak2, tunjuk2 sana sini.. lepas tu tak buat dah. Tapi masa kita buat yang kecik2 aje.. sorok2, orang pun tak tau, dan kita buat tu secara berterusan, dengan ikhlas pulak tu.. agak2 nya yang mana lebih bermanfaat lagi berkat? Pilihan kita macam-macam ada...

TEPUK DADA TANYA IMAN..

P/S cerita yang sungguh ringkas dan penuh dengan pengisian.

Salam Ukhuwah dlm bulan Rejab~

Sources - en. google~
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. haha...very nice post...sesuai untuk orang zaman sekarang...

    tapi kalau dilihatlah....RM50 ringgitpun terbentuk daripada duit RM1.Jika seringgit pun tuan die pandai guna,insyaalllah RM 50 tidak di sia-siakan...

    (((just giving my comment,hehe...)))

    ReplyDelete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails