SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Monday, February 25, 2013

BELI KERETA GUNA DUIT SYILING? BIAR BETUL?

assalamualikum.. selamat sejahtera..

sebelum korang baca berita ni, penah tak korang terfikir? Betul ke? ada ke orang macam ni? Jom baca secara menyeluruh kisah di China.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sebuah kisah yang amat jarang kita dengar apabila terdapat seorang lelaki di Kota Xianyang China membeli sebuah kereta dengan menggunakan duit syiling seberat 300kg. Dia membawa duit syiling sebanyak 60 ribu Yuan ke sebuah pusat penjualan kereta yang terletak di  Provinsi Shaanxi, China.



Lelaki itu merupakan seorang peniaga tepung,Dia mengangkut duit syilingnya itu yang dikumpul dalam 7 karung tepung itu dengan menggunakan kereta untuk sampai ke pusat jualan kereta itu. Dealer kereta yang bekerja di pusat penjualan kereta itu menghadapi kesukaran untuk mencari bank yg menerima duit syiling,namun begitu akhirnya ada satu bank yang menerima duit syiling lelaki tersebut.



Lelaki itu tidak dapat membawa pulang kereta idamannya pada hari itu kerana pihak bank masih mengira semua duit syilingnya itu yang telah dikumpulnya selama 10tahun dari hasil penjualan tepung.

Melayukini.net - Mungkin ada yang tergelak, dan mungkin ada yang mengejek perlakuan lelaki ini. Walaubagaimanapun tindakannya harus dipuji kerana dia membeli kereta dengan tunai tanpa sebarang hutang satu sen pun.

U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

1 comment:

  1. Great delivery. Sound arguments. Keep up the good
    work.

    Feel free to surf to my blog post ... wii u news
    My webpage :: wii u blog

    ReplyDelete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails