SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Wednesday, May 8, 2013

PENGORBANAN ISTERI YANG SERING TIDAK DISEDARI SUAMI

RENUNGAN BERSAMA



Wanita adalah kurniaan terindah yang ada dan penting di dunia, tapi banyak perjuangan dan pengorbanan wanita tidak di ketahui lelaki.

Sekarang nanie sedang mengikuti satu blog yg memang sangat menarik, tentang pengorbanan suami yg menjaga isteri yg terlantar sakit. Subahanallah, Allah maha besar. Nanie sangat kagum dengan pengorbanan suaminya..

**************************

Jom baca apa yg isteri rasa bila :

1. Ketika suami menikah lagi dan perempuan berusaha menerima (kerana alasan ekonomi atau agama atau alasan apapun), ia akan duduk sendiri di setiap malam dalam gelap kamar saat suaminya tengah mendakap mesra seorang perempuan lain di ranjang lain. Isteri akan menangis kerana terluka, tapi demi anak-anak dia akan berusaha menerimanya dengan sabar.

2. Sebagai isteri ia siap mengorbankan impian-impiannya demi mengurus suami (yang kadang bersifat kekanak-kanakan dan minta diurus).

3. Ketika suami mencela akan masakannya, ia akan bersusah payah belajar masak dari siapapun untuk bisa menghidangkan makanan dengan rasa terbaik pada suami.

4. Ia bekerja 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Jam kerjanya tak berbatas. Ia bangun ketika siapapun di rumah belum bangun, mulai bekerja, memasak, membersihkan rumah, mencuci pakaian, lalu mengurus suami sebelum pergi kerja, mengurus anak-anak berangkat sekolah, ketika pakaian kering di jemuran ia akan mengangkatnya dan melipatnya dengan rapi.

5. Kemudian setelah begitu penat mengurus rumah tangga, malam giliran memenuhi amanah utk suaminya pula. Mulianya seorang isteri adalah: tukang masak, tukang cuci, cleaning service, babu dan wanita penghibur digabung jadi satu.

6. Ketika suaminya menginginkan punya anak ramai seperti 4,5,6 atau 9 orang, ia sebagai isteri harus siap menderita mengandung anak dan bertarung nyawa melahirkannya. Suami kadang tidak terlalu paham penderitaan macam begini karena mereka tidak mengalaminya

7. Meski lelaki tak faham benar, tapi Allah Maha Mengerti, karena itulah ia memberi reward pada pengorbanan perempuan. Bagi yang meninggal kerana melahirkan anak, Tuhan terus memberinya syurga. Bagi isteri yang setia bekerja mengurus rumah tangganya, dengan sabar dan ikhlas, maka silakanlah ia masuk syurga dari pintu mana saja ia suka.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

KESIMPULAN


Rumah boleh dibina dengan batu, pasir, simen dan kayu. Tetapi rumahtangga dibina dengan kasih sayang, iman dan taqwa kepada Allah SWT.. ^_^
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails