SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Tuesday, August 19, 2014

LAKONAN MAK CUN DALAM SPAIN UOLLS MELETUP..



Assalamualaikum.. selamat sejahtera..

Nanie just nak share review TV3 Ahad lepas, pukul 9 malam. Cerita santai dan lawak ni memang buat gelak kawkaw


PELAKON
Shaeheizy Sam (Akif)
 Nora Danish (Halimatun)
 Erma Fatima (Mak Cun)
Betty Rahmad





SINOPSIS

Mak Cun memenangi hadiah bernilai Rm10 000 ribu. Dia bercadang melawat anaknya Halimahtun di Spain. Malangnya, dia tersesat di sana. Banyak adegan lucu dan kelam kabut Mak Cun bila kat sana. Mak Cun tu asalanya dari Kodiang Kedah. Mak Cun ni agak kampung sikit pemakaian dan pemikiran. Biasalah, anak muda kalau dah merantau ke luar negara ni, macam tak sedar diri sikit yang asal dari Malaysia. Halimatun rasa malu dengan kehadiran maknya di Spain dan mula menjauhkan diri dari mak dia.

Banyak scene yang menarik. Antara ayat paling popular ialah ayat tanggang betina yang diucap oleh Mak Cun (Erma Fatima) kepada Halimatun (Nora Danish). 


Memang best drama ini. Tapi bab ending tu buat tertanya-tanya samada Akif tu macam main mata dengan Arah. Drama ini akan ada kesinambungan dalam ajaibnyaCinta di TV3 nanti.

KESIMPULAN
Tahniah Diucapkan kepada mereka yang terlibat di dalam drama Spain Uolls ini. Drama ini menerima banyak pujian dan kritikan positif.  Banyak pengajaran yang boleh diambil
  • Jangan lupa daratan bila dah belajar oversea. Ingat kita orang MALAYSIA dan Melayu.
  • Kita perlu saling maaf memaafkan kerana keluarga ini ibarat air yang dicincang takkan putus. 
  • Sambutlah Hari Raya Aidilfitri dengan gembira. Kalu nak lagi syok, dapat pakai raya sedondon antara mak dan anak tu, memang legend dan klasik :)
Duit tak boleh beli kebahagian,
 hargai ibu bapa selagi mereka masih lagi ada bersama kita

U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. layan gak cite nie..ngan perangai eton tur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon - alhamdulillah cerita sempoi yg byk pengajaran.

      Delete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails