SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Monday, August 25, 2014

PESAN MAK TENTANG BAHAGIA..

Assalamualaikum.. selamat sejahtera..

apa itu sayang?

apa itu rindu?

apa itu cinta?

apa itu bahagia?




Hati akan rasa bahagia bila orang disekeliling kalian turut merasa bahagia kan?

Tapi macam mana pula dengan rasa derita? Pernah tak korang rasa sakit derita?


 Its hurt



sebab itu pengajaran dia disini jangan terlalu sayang, jangan terlalu kisah bak kata kak Fynn Jamal diakhirnya nanti kita adalah kambing hitam yang akan disembelih. 

Mungkin kesalahan itu berpunca sendiri dari nanie. Mungkin nanie yang terlepas pandang kerna membiarkan perasaan ini berleluasa. Mungkin ini hakikat yang nanie sendiri cipta.

Bahagia.



Siapa yang tak mahu merasainya bukan? Nanie juga mahu bahagia, tapi nanie tau Allah swt ada takdir yang dah tertulis. Cuma nanie yang tak cuba bersabar menanti bahagia itu hadir.

Mungkin tidak sabar, tapi hakikatnya nanie belum bersedia. Dan sebab itu bahagia itu tidak hadir. Allah swt know best and everything. Sabar. Indah hasilnya.

************************


Mak,
Allah swt bagi semua apa yang adik nak. Tapi adik sendiri yang tak pandai jaga. Tapi adik sedar, sebab mereka jugalah, mengajar adik banyak perkara. Sebenarnya masalah takkan habis dan tak pernah habis. 

Lumrah Dunia.

Berubah itu perly, kita yang perlu sesuaikan diri dengan keadaan. Manusia dengan perubahan bagai sudah sebati. Jangan takutkan benda yang tak terjadi sebab pada akhirnya benda tu terjadi atas permintaan kita sendiri. 

Behave. Have faith.


P/S kita perlu didik diri jangan terlalu KISAH dengan sekeliling. Jaga diri sendiri, hati sendiri, perasaan sendiri tak perlu masuk campurkan dengan orang lain. 

Stay calm dan ucapkan Alhamdulillah dengan setiap dugaan yg Allah aturkan ^_^
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

1 comment:

  1. Kehidupan dan reality kehidupan.. memang banyak benda yang perlu dipelajari dalam masa ia di kenang.. :D

    ReplyDelete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails