SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Wednesday, January 7, 2015

REVIEW WAYANG NIGHT AT THE MUSEUM - SECRET OF THE TOMB (2014)

Assalamualaikum.. selamat sejahtera.

Nanie nak share tentang satu filem yang nanie tonton dengan familyActually, kami celebrate birthday abang ipar. Segala perbelanjaan ditaja oleh kakak nanie. hahaha

Filem yang sangat santai, dan berbaloi utk tengok. Tak smpai pun 2 jam. Tak terasa lama pun bila tgk ni sebab sangat enjoy tengok. Sesuai utk semua peringkat umur jugak.

GSC WANGSA WALK
NIGHT AT THE MUSEUM : SECRET OF THE TOMB

SINOPSIS
Sekitar tahun 1938 , sepasukan ahli arkeologi telah menggali makam untuk mendapatkan artifak yang berharga. Penemuan dengan barang artifak yang dicari telah berjaya ditemui setelah anak salah seorang artifak terjatuh ke dalam sebuah lubang. 

Namun , penduduk di situ melarang untuk tidak mengusik dan memindahkan ke tempat lain. Sekiranya berdegil , musibah bakal menimpa. Keadaan di dalam muzium menjadi kucar kacir apabila binatang dan patung boleh bergerak dengan sendiri juga seperti dirasuk. 

Larry , pengawal keselamatan , telah berusaha mengkaji tentang apa yang berlaku. Tablet adalah puncanya , ayahanda Marenkahre telah memberi maklumat tentang penggunaan tablet bagi menyelamatkan keadaan dan semuanya menjadi seperti sedia kala.


REVIEW NANIE
  • Filem ni memang sesuai untuk kanak2 sebab memang have fun, kelakar dan paling best tak membosankan.
  • Best gilaaaaaaaaaaaaa! Non stop gelak tgk karakter2 yang ada dalam filem ni terutama Dexter, si monyet yang selalu tambah masalah kt Larry. Comel gila watak monyet tu.
  • Banyak nilai murni dalam cerita ni iaitu nilai persahabatan. Mereka tetap tolong menolong walaupun ada banyak dugaan yang melanda dalam journey mereka.
  • Ending memang ada touching iaitu part feeling sedih bila nak terima hakikat semua yang selalu ada seperti kehidupan biasa.
  • Last sekali, ini movie terakhir untuk Robin William, dia memang legend dan lakonan dia memang best :)

p/s Nilai RM sangat berbaloi2 walaupun harga kat Wangsa Walk ni lebih mahal dari KLCC dan Pavillion.  Best. Dari awal sampai akhir filem ditayang , tak ada yang menghampakan.
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. kalau nanie kata filem ni tak membosankan memang pcl boleh masuk tgk wayang..hihi, kalau tak tunggu tgk kat rumah je lah..tu pon kalau ada tertengok .

    ReplyDelete
    Replies
    1. SERIUS. cerita yg tak membosankan dan boleh bawak anak2 PCL sekali :)

      Delete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails