SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Sunday, March 21, 2010

USAHA TANGGA KEJAYAAN

Salam..selamat sejahtera..

alhamdulillah, kesabaran nanie selama ini telah terbalas.. diriku telah dilamar.. wah dilamar ya?? tp bkn dilamar utk kawen le, tp utk bekerja.. alhamdulillah nanie telah diterima akhirnya oleh 1company di Malaysia, wee~~ byk interview telah nanie pergi tp semuanye kecundang..


"Kegagalan hari Ini beerti pendorong, namun kejayaan semalam bukan beerti kemegahan, oleh itu gantungkanlah cita-citamu setinggi-tinggi bintang di langit, dan rendahkanlah dirimu serendah-rendah rumput di bumi"

"Angan-angan, harapan, keinginan, kehendak dan cita-cita dapat diubah sehingga menjadi kenyataan, setelah melalui pengalaman pahit dan kegagalan dan tetap bertekad untuk berjalan terus maju tanpa mengenal lelah dan putus asa"

" Kemenangan & Kejayaan Itu Sedang Menanti Di Hadapan Kita. Walaupun Tekanan Semakin Dahsyat Dan Keras Menghimpit Kita, Tetapi Ingatlah Bahawa Sesungguhnya Fajar Mentari Pastikan Terbit Walaupun Kegelapan Masih Berpanjangan "--Al Imam Hassan Al Banna--


Berkat semangat dan kata motivasi itu, Alhamdulillah nanie diterima oleh 1 manufacturing co di Malaysia tp HQ ade kat Amerika Syarikat..kt mane tu eh? jeng jeng.. nanie sgt teruja n happy coz ALLAH masih bukakan pintu rezeki utk nanie.. Syukran ya Allah.. dan pada March2010, nanie akan memulakan khidmat nanie sbg executive di situ.. gaji yg diberi alhamdulillah sgt memuaskan hati nanie.. fuhh..mantappp!!!

MEMORI TERDAHULU 2010---->>
1. shortlisted candidate utk BANK PEMBANGUNAN..

  • 1st interview mcm2 telah dilakukan.. Antaranya- iq test, esei test n teori test (ttg akaun, business, marketing, finance, pengetahuan am, n plg penting info bank pembangunan).. blum abes lg, sblm di interview oleh 3 interviewer, nanie telah diberi tugas utk wat presentation tentang world economic crisis and credit card application.. yes nanie berjaya ke next stage.

  • 2nd interview- interviewer dr BOD taw,bkn manager2 cikai yg interview nanie.. penuh cabaran dan dugaan coz yg dipilih utk stage ini candidate dr graduate oversea.. nanie sowg je Uitm..Ya allah, nk buat lg btambah gmentar nanie jd 1st candidate yg di interview.. sggh malang nasebku.. tp spt yg diduga nanie mmg xbnaseb baek dan terpaksa redha dgn keputusan 'rejected'..

    2. nanie telah bkerja sbg ARMT (pizza hut) duties die manager restaurant piza.. dlm training byk ilmu piza, skill lyn pelanggan, skil buat dough piza, spagethi, soup,.. jgn maen2 nanie da bole wat piza sendiri taw.. wee~~ ni adalah pic kwn nanie semasa training.. walaupun kwn hanya 2bln, tp byk kenangan yg diperolehi..
P/S ---->>

"Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan. Teruskan perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup" ♥ kwn2 ku sekalian, u can do it.. dont give up..usaha tangga kejayaan ♥


kwn2 doakn nanie sukses di tempat baru,. new environment.. new frenz.. plzzzz thank you so much..
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails