SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Thursday, March 21, 2013

WORD OF THE DAY - SIBUK VS PENYIBUK.



Malulah pada Allah apabila kita mengucapkan kalimah syahadah “Aku bersaksi tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu persuruh Allah”, Namun kita tidak langsung mengikuti apa yang telah Allah arahkan. 

Orang yang berhijrah kepada yang lebih baik adalah orang yang menang di sisi Allah walau pada mata kasar manusia mereka kalah.

Kepada yang ditegur, bukalah hati untuk menerima teguran yang baik dan janganlah mudah melatah dan memarahi orang yang menegur. 


Allah nak beri kita sakit, nak hilangkan harta benda, nak beri kita kaya, senang, suka, sedih, gelisah, masalah anak, masalah suami isteri….. Dia yang Maha Hak ke atas diri kita. Kerana itulah jawapan Allah SWT, “Aku lebih mengetahui apa yang kamu tidak ketahui”.
P/S Tak kisah block / remove friend. Apa yg nanie nak ucapkan pada kamu ialah ALHAMDULILLAH. InshaAllah, jika nanie berserah pada Allah SWT, jiwa sentiasa tenang kerana kita sedar semuanya adalah hak Allah SWT untuk berbuat apa sahaja. Jika kita ingin melawan sekali pun kehendak Allah SWT, kita pasti tidak mampu lakukan. Tetapi setiap apa yang Allah SWT lakukan, pastinya ada hikmah ^_^

U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails