SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Saturday, June 20, 2015

SIAPA KATA PEREMPUAN TAK BOLEH BERJAYA SETANDING LELAKI?


Assalamualaikum.. selamat sejahtera.

SELAMAT BERPUASA

Nanie just nak share tentang kerja nanie. Memang nanie jarang cerita bab kerja dalam blog. Tapi entah nanie rasa hari ini macam nak share pula.

FYI, nanie bekerja dalam bidang manufacturing. So penglibatan perempuan memang agak sedikit especially supervisor. Kenapa?  Mungkin ia berbeza dari aspek fizikal dan mental berbanding dengan kaum lelaki.

Bagi Islam tidak menghalang wanita untuk melakukan pekerjaan di luar rumah sekiranya ia merupakan keperluan diri, keluarga, masyarakat dan negara.


Jadi, apa yang nanie nak sampaikan hari ini, nanie percaya kerja itu rezeki dari Allah dan suatu ibadah selagi dilakukan dengan niat yang ikhlas dan tidak terkeluar dari landasan dan peraturan Islam.

********************

So, dalam department manufacturing dan engineering, nanie satu-satunya perempuan yang berkerja. The only lady in department. Jadi nanie banyak bergaul dengan lelaki. Dan paling best, dapat kutip pengalaman dan belajar sikap lelaki.  Insyaallah kalau niat baik, pasti Allah akan bantu. 

Dan ini hasilnya..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Alhamdulillah, nanie berjaya mendapat kemenangan dalam pertandingan 5S Engineering. Alhamdulillah dua tahun berturut2 Allah beri rezeki ini. Tahun depan nak rest. hihi


Pesanan nanie kepada wanita kerjaya 
  • Cekalkan hati utk menuntut ilmu, byk bersabar. 
  • Setiap yg susah pd awalnya akan diberikan oleh ALLAH swt kesenangan di kemudian hari. "bersabarlah wahai wanita bekerjaya"


p/s Ya ALLAH, jadikan aku wanita yang solehah... yang baik di antara yang terbaik...dan kurniakan aku pendamping yang baik... dlm mendapatkan sesuatu yang terbaik dariMu... Amin...
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

2 comments:

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails