SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Tuesday, August 2, 2011

MARK ZUCKERBERG = IN RELATIONSHIP?


Sebagai pengasas Facebook, 'dia' sepatutnya tahu bagaimana untuk mengemas kini status hubungan anda?

Namun selepas tujuh tahun menjalinkan hubungan dengan Priscilla Chan, Mark Zuckerberg akhirnya mengumumkan status perhubungan mereka.Jejaka berusia 26 tahun telah mengemas kini statusnya kepada 'in relationship' untuk mengumukann dirinya sudah berpunya.

Kini rasmi: Pengasas Facebook ini mengesahkan statusnya di halaman Facebook-nya sendiri apa yang semua orang sudah tahu. Beliau berkata status update ini sudah 'lama tertangguh'

Ramai pemerhati mula perasan perubahan tersebut setelah 'lama tertunda' tetapi tidak menjelaskan mengapa dia menunggu begitu lama. Namun juga pemerhati telah perasan pasangan itu menukar status mereka daripada 'in relationship' kepada status 'engaged'.

Pricilla Chan dengan bangga memaparkan bahawa dia 'in relationship' dengan Mark Zuckerberg di halaman Facebook-nya.

Zuckerberg dan Chan mula mengenali antara satu sama lain ketika mereka berdua belajar di Universiti Harvard bermula 7 November 2003, hanya beberapa hari selepas peristiwa Facemash terkenal oleh Zuckerberg di Harvard.

Dia hampir dibuang daripada universiti selepas menceroboh laman web beberapa kolej pengajian tinggi dan mengambil gambar semua pelajar perempuanmereka, meletakkan gambar mereka bersebelahan antara satu sama lain lain dan meminta pelajar lain 'menilai' daya tarikan mereka. Kejayaan laman web itu selama beberapa hari di internet adalah inspirasi awalnya untuk membina Facebook.

Kekayaan Zuckerberg yang bernilai $ 13.5billion, menjadikannnya 52 orang terkaya di dunia, menurut majalah Forbes - dia adalah jutawan termuda kedua di dunia, di belakang rakan pengasas dan jutawan Dustin Moskovitz.

*******************************************

Ada sedikit maklumat telah muncul berkaitan kehidupan peribadi pasangan ini yang tinggal bersama-sama di rumah mereka di Palo Alto, California.

Persoalan : Adakah Zuckerberg akan melamar Chan, seorang wanita kelahiran Cina-Amerika yang berasal dari pinggir bandar Boston????

credit - segalanya di sini
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

8 comments:

  1. wah, will be pemes couple of the year neh :)

    ReplyDelete
  2. untonglaaaa pompuan tuh,
    jutawan kot nak kt dia
    huhu

    ReplyDelete
  3. himmymaru - of course la kan? klu ikut fakta ni, dorg da bcinta lama sgt..

    ReplyDelete
  4. nurfararahin zainal abidin - untung sebab masssyyyyuuuk.. poket tebal.. tp kena bersedia sbb mark z kan famous, pasti dugaan pon byk la kan..

    ReplyDelete
  5. mark masih brgetah.. huhu.. go mark!!

    ReplyDelete
  6. @taufan bin ribut.. jgn la ckp cenggitu.. ade jodoh nnt, pasti awk senyum smpy telinga.. hehe

    ReplyDelete
  7. saizuan - on your MARK , get set go!! hehe go go go mark! hehe

    ReplyDelete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails