SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Friday, May 24, 2013

HAPPY MOTHER'S DAY (2013)



As salam, selamat sejahtera.

Maaf entry ini lambat publish, emosi OK cuma mood nak blogging masih ke laut. hehe Tahun ini Mother's Day celebration kami sangat meriah. Alhamdulillah inilah Mother's day celebration yang terakhir untuk bapak nanie. (entry ini)

FYI, keluarga kami memang sangat mementingkan ikatan kekeluargaan. Tak kisahlah orang nak cakap setiap hari adalah Mother's day, tapi bagi kami mesti ada special treat untuk mak tersayang.

Tarikh : 11 May 2013 ( Sabtu)
Lokasi : Kampung Baru (rumah arwah nenek)

Biar gambar menceritakan segalanya.





Menu (pot luck)
Chocolate fountain
Buah- buahan , mashmallow, biskut
mihun goreng
Nasi goreng
Lasagna
Mini Cheese tart
Roti jala + kari ayam
Sate ayam + sate daging
Kek secret recipi - cheese
Kuih muih tradisional 
Air oren 
air teh o panas



************************************


Ini adalah luahan hati untuk mak nanie, Rokiah Ahmad. 

Aku tak pandai menghitung rintik hujan, MAK...
cintamu sebanyak itu, mungkin lebih
namun yang bisa kuaturkan...
aku hanya bisa tertunduk

Aku bahkan hanya bisa merasai angin
pun hembus menenangkannya disetiap langkahku tanpa ku pinta kasihmu..
kurasai tak jauh berbeza

Dakap lelap dalam lelah terlelah yang mampu kupunya...
ah, masih menenangkan dekapmu
bahkan untuk banyak hal tanpa lelahku

Ajari aku, mak...

Ajari aku wajah tegarrmu
sesaat setelah gemuruh menguasai jiwamu

Ajari aku senyum menenangkanmu
sedetik setelah badai menghempas pertahananmu

Ajari aku kekuatanmu
meski lelah tengah menarik semua sendimu

Ajari aku dekap hangatmu
ketika dingin bahkan menusuk sumsum terdalammu

Ajari aku, mak...
Ajari aku...

For the strongest woman ever...my mom...

'my mom is very strong... especially for having a daughter like me'


MUTIARA KATA
Tak kira lelaki atau perempuan, jangan malu nak cium ibu depan orang ramai, sedangkan ibu sendiri sanggup menahan malu depan doktor semata-mata untuk melahirkan kamu
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails