SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Tuesday, August 4, 2015

SUKIYA JAPANESE RESTAURANT DI IOI CITY MALL.. SEDAP DAN HALAL..

Assalamualaikum.. selamat sejahtera..

Ini first time nanie makan Japanese food selain dari sushi. Macam dalam previous entry {IOI City Mall}, memang ada banyak restoran dalam IOI City Mall. Tapi yang buat nanie dan family rasa nak cuba ialah SUKIYA.

I love this shop, Sukiya in IOI City Mall. 
Kenapa?

Well, mainly because of the harga berpatutan (majority harga below RM10) dan fast food concept yang betul2 khas Japanese food

FAKTA

Rangkaian restoran Sukiya yang memiliki 1856 cawangan di seluruh dunia membuktikan resepi makanan mampu menarik sesiapa sahaja. Termasuklah rakyat Malaysia terutama Melayu Muslim

 PILIHAN MENU

  • Bila korang ke IOI City Mall, Sukiya is the best place. I love the fast food concept, you order at the counter and get your rice. Tak perlu tunggu masa lama, sebab even though fast food, dia bukan jual fries or burger, dia jual makanan Jepun yang berkhasiat seperti nasi.
  • Pilihan menu boleh di pilih di kaunter, korang boleh pilih saiz S,M atau L dan sudah tentu harga berlainan mengikut saiz. 




Side dishes (additional), seperti dalam gambar 
HALAL KE?

Berdasarkan  facebook 
Sukiya Malaysia, ternyata status Halal telah diberikan oleh Jakim. 2014 Nov 11. Jadi, tiada apa-apa halangan untuk muslim menikmati hidangan di restoran tersebut. Bersyukurlah rakyat Malaysia kerana Sukiya Jepun masih belum ada sijil halal lagi. Hanya sukiya Malaysia yang halal ya.
***************************
p/s Namun walau macam mana kesedapan pun restoran tu,  tanpa status halal tidak lah bermakna apa -apa. “Mencari yang halal adalah kewajiban setiap muslim” 

kalau ada yang try makan international, jalan-jalan cari makanan Korea, boleh click entry Dubuyo (DuBu-DuBu) & Soopong Korean Food 
U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. Assalammualaikum..

    salam kenal Nanie. Nama saya Nany jugak..hahaha...what a coincidence. Ni 1st time sy masuk blog Nanie. Terus baca kisah makanan Jepun di Malaysia...macam tau2 jer sy di Jepun sekarang. Kalau naktau, sy ni bukan peminat makanan Jepun dannnnn sangaatttt lah jarang makan di restoren Jepun kalau di Malaysia. Sukiyaki di IOI Mall City Puchong ke ni?. Dekat jugak dengan rumah saya kat Malaysia. Huihh..panjang lak komen..kata 1st time..hehehe..

    Oklah, nanti jemput singgah blog saya juga and tinggalkan komen juga yer..

    Salam Ukhuwah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam. hi nany. sy Nanie. best nyaaa duduk japan. ni bukan ioi mall puchong, tapi ioi city mall putrajaya.. shopping mall besar dan baru dibina last year. Nanti balik Malaysia, singgahla :)

      Delete

komen je.. nanie reply.. salam ukhuwah..

Related Posts with Thumbnails