Assalamualaikum.. selamat sejahtera.
Kembali bersiaran untuk update percutian di Hong Kong. Untuk pengetahuan semua waktu Thailand adalah tidak sama dengan waktu di Malaysia. Hanya lewat 1 jam sahaja.
Bagi yang belum membaca tips yang berguna, sila click TIPS PERSEDIAAN KE KRABI
Kali ni, nanie nak share kat mana nanie tinggal di Krabi Jimat dan berbaloi-baloi harganya..
************************
4 Sebab Kenapa nanie pilih J Hotel
1. Harga. Murahhhh
oiii. Dapat RM80 sehari. Untuk
menempah hotel online, nanie gunakan http://www.booking.com/ Nanie
dapati, harga yang ditawarkan lebih murah Sebarang tempahan juga boleh
dibatalkan tanpa sebarang caj sekurang-kurangnya 2 hari sebelum tarikh
check-in.
2. Lokasi - Serius,
nanie memang rasa kagum dengan pilihan sendiri. hahaha. Secara jujurnya, bab
hotel ni memang nanie study dari review blogger.
3. Kemudahan bilik – Selesa sebab disediakan size katil King. Toilet pun besar. Cuma
J Hotel takdelah macam hotel yang five star ada breakfast semua, korang boleh
jimat duit bawak makanan dari Malaysia atau beli je kat kedai Halal. Shower dan heater pon perfect. Aircond memang
terbaik sebab ada 2 option samada nak pasang kipas atau air cond.
4. Bersih dan selesa - Everyday ada housekeeping. Bila korang balik
dari buat activities, bilik korang dah bersih and tengok lantai pon korang pun
sejuk mata memandang. Bersih and
berkilat2 lantai tu diorang mop and bersihkan. Toilet pon super bersih and
kemas. Memang the best la.
RECOMMENDATION TO J HOTEL
- Urusan check-in /Check out tak
menepati citarasa di
J Hotel agak mendukacitakan. Even
nanie booking awal, tapi dorang lambat response tentang request nanie nak
check in awal dan balik lambat. Tapi nanie masih lagi bertimbang rasa,
sebab ada silap nanie tak follow up dengan email
after booking, takpe lah belajar
dari kesilapan.
TIPS MEMILIH HOTEL –
- Booking hotel dengan segera. Jangan delay2 sebab website ni akan provide early bird discount utk early booking dan setiap hari harga hotel akan meningkat. lagi lambat booking, lagi mahal harga hotel.
- Cari tempat yang malam bernyawa. Bukan apa korang akan rasa happening sebab area Aonang Beach paling happening and meriah, kedai2 shopping and massage centre sini lebih murah
KESIMPULAN
Nanie
bagi 9.6 /10 untuk J Hotel sebab melalui pengalaman nanie, dengan harga RM80 dan
kemudahan yang disediakan. Memang cukup berpuas hati.
RECOMMENDED
| Nanie siap lengkapkan survey dari booking.com lagi dengan tajuk Cheap and Clean (Nurul) |
NASIHAT
TERAKHIR DARI NANIE UNTUK SEMUA
Kalau nak ke Krabi Thailand, cari hotel yang berdekatan dengan pantai. Hotel-hotel sepanjang Aonang memang
strategik. InsyaAllah selamat percutian korang. Sebab apa semua
ada. Nak Seven-Eleven, Thai massage, muslim restaurant, farmasi, shopping2
bagai semua around the corner jer.
SELAMAT
BERCUTI DAN MEMBUAT PILIHAN
Happy
Travelling ^_^

