SAHABAT & FOLLOWER @ BLOG

TABUNG PERCUTIAN..

Showing posts with label pulau pangkor. Show all posts
Showing posts with label pulau pangkor. Show all posts

Friday, March 16, 2018

KONGSI ILMU 'TRAVEL' SEDEKAH TERBAIK..

Assalamualaikum.. selamat sejahtera.

Nanie minta maaf dengan kelewatan update blog. Buat masa ni, nanie sangat sibuk dengan urusan kerja di pejabat sehingga kan blog kesayangan nanie semakin berhabuk. Ya Allah, rindu padamu hanya tuhan je tahu.

Tapi sesibuk macam mana pun, EMAIL DAN KOMEN BLOG dari pembaca tetap nanie layan seperti biasa. Sebab bila kita ikhlas beri ilmu travel pada orang, insyaallah ada 'saham' kita di akhirat kelak.

Ilmu ini pelik sikit. Bukan macam harta. 

Kalau harta, katakan kita ada RM 1 dan kawan kita tak ada duit. Kemudian kita bagi duit kita RM 1 tu kat kawan kita. Jadi sekarang kawan kita ada RM 1 tapi kita takde duit. Tapi tu kalau harta atau duit. 

Kalau ilmu pula, katakan kita ada 1 ilmu dan kawan kita takde ilmu tu. Kita ajarkan kat dia ilmu yang kita ada. Jadi sekarang, kita ada 1 ilmu dan kawan kita pun ada 1 ilmu. Adakah kita akan rugi?

Setiap hari ada je reply email masuk bertanyakan itinerary. Alhamdulillah
Walaupun jarang update blog, komen masuk tanpa di duga. Alhamdulillah
******************************************

KESIMPULAN
Bila kita ajar orang lain apa yang kita ada, percayalah yang kita sebenarnya bukan mengurangkan ilmu yang kita ada tetapi menambahkan ilmu yang kita ada. Jadi mulai sekarang jangan kita kedekut ilmu, sebarkanlah ilmu yang kita ada walaupun sedikit.

Terima kasih sudi singgah blog picisan nanie. Alhamdulillah
DALAM NEGARA 


LUAR NEGARA

(Tips Travel ke Bali)
(Itinerary Mudah ke Japan)
(Tips Jimat dan Itinerary ke Vietnam)

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, “Sesiapa yang ditanya tentang ilmu lalu dia menyembunyikannya akan diikat mulutnya (meletakkan kekang di mulutnya seperti kuda) dengan kekang dari api neraka pada Hari Kiamat.” (Hadis riwayat Abu Daud dan at-Tirmidzi)


U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com

Tuesday, September 5, 2017

#CUTI2MALAYSIA - NIPAH GUESTHOUSE, PULAU PANGKOR - GUEST HOUSE UNIK DAN MENDAMAIKAN..

Assalamualaikum. selamat sejahtera.

Update blog untuk trip bulan lepas ke Pulau Pangkor.

Nanie dapat macam DM berkaitan guest house / chalet yang nanie pilih, jadi di kesempatan ini, nanie ambil peluang review sebagai panduan bersama..


DATE : 5 & 6 AUG 2017
NIPAH GUESTHOUSE
PULAU PANGKOR

2D1N (Aktiviti Santai)

Masa nanie plan nak pergi holiday dekat Pangkor, ada jugak review homestay atau chalet lain, tapi disebabkan nak kan kelainan dan keunikan, Nanie buat pilihan stay di Nipah Guest House ni.

APA YANG KORANG PERLU TAHU TENTANG NIPAH GUEST HOUSE

  • Selalu full sebab guest house tak banyak. Nanie cuba nasib je email  dan lagi 2 minggu nak pergi. Dont worry, fast response email. So, first come first serve :)
  • Owner (Puan Alia & Encik Anuar) yang peramah dan baik hati. Menyambut kehadiran dengan senyuman. Kadang2 breakfast pun dengan tetamu. Siap borak2 mcm kawan2...
  • BREAKFAST - Cook By Yourself. AdA di sediakan telur (seorang 2 biji), sosej (seorang 2 ketul), adunan pancake, roti (jem,peanut butter,butter), cake, buah dan nasi lemak. Nasi lemak memang da siap bungkus...die akan bagi sorg 1 bungkus. Nampak macam cheapskate dan pelik, tapi jangan risau memang kenyang sangat2. 
  • KEMUDAHAN PANTRY - Dia macam ala-ala dapur rumah kita la. Dia tak sediakan kat setiap bilik tapi kita boleh je ambil dari pantry. Ada freezer, air panas ,  coffee n tea (bancuh sendiri). Macam kat rumah, lepas guna cawan,  sila cuci balik
  • SWIMMING POOL - Ada boleh mandi tapi kalau boleh guna swimming attire,kalau takde dorang ada sewakan. Murah je harga tak sampai RM15 pun.
  • KEBERSIHAN - Kalau balik dari pantai dan badan basah kene lalu pagar kecik untuk laluan basah sebab kebersihan diutamakan, korang boleh bersihakn badan dan mandi shower di tempat disediakan. 
  • WIFI - Nipah Guest House nie ade wifi..boleh mintak password dgn Puan Alia sesm check-in..
  • KESELAMATAN - masa nanie booking Puan Alia ade tnya ade bawak budak kecik x sebab sesape yg ade bawak budak dorang x bagi  stay di cottage A-Frame ni sebab cottage nie ade tangga tuk ke loteng, tak sesuai untuk kanak2.
  • MESRA MUSLIM - Siapa2 yang couple belum berkahwin nak stay 1 bilik, memang dilarang sama sekali. Sebab time nak booking, dorang akan tanya lebih terperinci, ini kerana untuk menjaga batas2 agama Islam. 

Relax! Life is beautiful ❤ #cuti2malaysia

Perfect view. ☀Every day I feel is a blessing from Allah. And I consider it a new beginning. Yeah, everything is beautiful. #cuti2malaysia




Travel is fun. enjoy every moment!

BILIK
Ada 4 jenis, dah boleh pilih ikut kesesuaian






HARGA
Nipah Guesthouse mampu memuatkan 25 orang saja dalam satu masa. harga sebilik bermula daripada RM120 on weekdays, RM150 on weekends and RM180 on public holidays.

KESIMPULAN
Recommended duduk dekat sini.  Unik dan mendamaikan. 
Ada problem dengan bilik, jangan risay, korang boleh jer pergi jumpa Pn Alia or En.Anuar sebab dorang memang tinggal dekat situ juga (bilik depan sekali).. So better cepat2 kalau nak dah ada tarikh booking sebab slalu penuh.

Nipah Guesthouse Pangkor

Lot 4506, Teluk Nipah
32300 Pulau Pangkor

Mobile : +6017-506 9259 

Travels are the best way to learn. Wherever you go, go with all your heart ❤ #cuti2malaysia

SELAMAT BERCUTI 

U LIKE @ NOT, UP TO U..
www.tips-fb.com
Related Posts with Thumbnails